Yritys myyntikuntoon nuorten silmin

Onko yrityksesi myyntikunnossa? Miten yrityksesi toiminta näyttäytyy nuorten silmissä? Tavoittaako viestintä yrittäjyydestä kiinnostuneita potentiaalisia ostajia?

Yritysten myyntikunto omistajanvaihdoksessa nuorten silmin -hankkeessa on kehitetty ja testattu konseptia, jonka avulla yritysten kiinnostavuutta ja myyntikuntoa tarkastellaan nuorten silmin. Hankkeessa on luotu itsearviointiin perustuva testityökalu, testattu erilaisia tapoja kohtauttaa myytäviä yrityksiä ja potentiaalisia ostajia sekä luotu monipuolista materiaalia yrityskauppojen edistämiseksi.

Yrityskaupat nuorten silmin

Miksi aloittavan yrittäjän kannattaa harkita yrityskauppoja? Miten taas yritystään myyvä voi tavoittaa ja puhutella nuoria, potentiaalisia ostajia? Loose Creative & Rosie Ink -yritysten perustaja Roosa Lehtonen antaa vinkit niin yrittäjyydestä kiinnostuneille kuin yritystään mahdollisesti myyville.

Nooran vinkit kasvuyrittäjyyteen ja yrityksen myyntikuntoon

Katso menestyneen kasvuyrittäjän ja enkelisijoittajanakin toimivan Noora Fagerströmin vinkit niin aloittelevalle yrittäjälle kuin skaalaushakuiselle ja yrityksensä myynnistäkin kiinnostuneelle. Mihin vinkkiin sinä tartut?

Tutustu KAUPOILLA-vlogeihin!

Yrityskauppojen ja omistajanvaihdosten tueksi on tarjolla runsaasti erilaisia oppaita, asiaa arvonmäärityksestä ja kauppaprosessista. Mutta millaisia AJATUKSIA ja TUNTEITA prosessin eri vaiheissa herää? Hankkeessa tuotettu KAUPOILLA-vlogisarja tarjoilee avointa ja rehellistä puhetta yrityskaupoista kolmen yrittäjätarinan kautta. Vörttiä tutustua näihin jokaiseen!

Pasi Huumarsalo, Cleor

Anu Ylinen & Kaisa Isoluoma, Pompshop

Noora Fagerström, Jungle Juice Bar

Testaa oman yrityksesi kiinnostavuutta nuorten silmin!

Klikkaa alla olevaa kuvaa ja lataa tiedosto, jossa pureskeltavaa.

Uusia tapoja kohdata potentiaalisia ostajia

Etelä-Pohjanmaalla on järjestetty perinteiset yritysmarkkinat aina syksyisin, mutta hankkeen myötä rinnalle on löydetty aivan uudenlaisia tapoja kohdata potentiaalisia ostajia. Yritysten myyntiin tai kehittämiseen ja parempaan myyntikuntoon tähtääviä tapahtumia ovat olleet mm:

Kevyesti yrittäjäksi -markkinat & Minustako yrittäjä -ilta

Molemmissa tapahtumissa tupa täynnä yrittäjyydestä kiinnostuneita, joten nämä ovat yrityksille myyntimielessä hyviä paikkoja näkyä ja verkostoitua. Seuraa Inton tapahtumakalenteria tulevien tapahtumien osalta!

Yrityskaupat Speed Date

Deittailua aivan uudenlaisella näkökulmalla, taka-ajatuksena potentiaaliset yrityskaupat. Ota Inton tapahtumakalenteri seurantaan!

Afterworkit Noora Fagerströmin kanssa

Valtavan suuren kiinnostuksen herättänyt tarina yrittäjyydestä ja yrityskaupoista, jonka jälkeen järjestettiin pienryhmäsparraus myynnistä kiinnostuneille yrittäjille. Lue lisää Inton blogista.

Yrittäjien aamupala ja kokemuksia omistajanvaihdoksista

Tietoa omistajanvaihdoksista, yrityskauppoja tukevista palveluista sekä tarinoita toteutuneista kaupoista. Tapahtuma oli osa valtakunnallista omistajanvaihdosviikkoa, ohjelmaan voi tutustua omistajanvaihdosfoorumin sivuilla.

Spacecamp X omistajanvaihdos

Yhdessä nuorten kanssa järjestetty leirihenkinen tapahtuma luonnon helmassa. Ohjelmassa oli omistajanvaihdosten lisäksi yrittäjien hyvinvointia leiriteemaan sopivalla tavalla. Tunnelmia aftermovien muodossa.

 

Apua ja tukea tarjolla

Jos olet myymässä yritystäsi, apua ja tukea omistajanvaihdostilanteeseen on tarjolla! Tutustu, millaisia palveluita tarjoavat Etelä-Pohjanmaan yrittäjät, SeAMK, Suomen Yrityskaupat, LähiTapiola ja Finnvera. Asiantuntijahaastattelut on tehty Spacecamp-tapahtumassa keväällä 2022 yhdessä nuorten kanssa.

Sivun materiaalit on toteutettu Yritysten myyntikunto omistajanvaihdoksessa nuorten silmin -hankkeessa, joka sai rahoitusta Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR) ja Etelä-Pohjanmaan liitolta.. Hankkeen tavoitteena oli kehittää ja testata konseptia, jonka avulla omistajanvaihdosten määrää voitaisiin kasvattaa Etelä-Pohjanmaalla. Konseptissa yritysten kiinnostavuus-/myyntikuntoa tarkasteltiin erityisesti nuorten silmin. Tavoitteena oli lisätä yritysten kiinnostavuutta potentiaalisten ostajien parissa. Toisaalta tavoitteena oli kasvattaa yrittäjien ja yritysten asennetta uudistumiseen tuomalla tuoreita näkökulmia ja innovatiivisia ajatuksia yritysten kehittämiseen omistajanvaihdoksen kaltaisessa murrosvaiheessa.

Konseptilla edistettiin nuorten yrittäjyysinnostusta ja kiinnostusta yritystoimintaan nostamalla yritysostot ja omistajanvaihdokset esille yrittäjäksi ryhtymisen sekä liiketoiminnan kasvun mahdollistajana.