Parempia palveluita ja lisää bisnestä!

Oman kylän tai lähialueen markkinat jäävät kasvuhaluiselle yritykselle äkkiä pieneksi. Kasvaminen taas vaatii uudenlaista osaamista esimerkiksi verkkokaupasta, digimarkkinoinnista, logistiikasta ja operatiivisen toiminnan kehittämisestä.

eRural resilience -hankkeessa kehitetään Inton ja muiden yrityskehitysorganisaatioiden palveluita, että voimme tukea maaseutuyrityksiä luonnonvaroihin perustuvan liiketoiminnan arvon kasvattamisessa, digitalisaatiossa ja kansainvälistymisessä.

Samalla kasvatamme verkostoamme ja lisäämme osaamisen vaihtoa Itämeren alueen yrityspalveluita tarjoavien organisaatioiden kanssa. Hankkeen yhteistyökumppanit ovat Suomen lisäksi Tanskasta, Saksasta, Puolasta, Latviasta, Liettuasta ja Virosta.

Hankkeen ratkaisut

Yrityskehittäjien arviointityökalu

Hankkeessa valmistellaan ensin työkalu, jolla yrityskehittäjät voivat arvioida omaa osaamistaan biotalouden, digitalisaation ja kansainvälisyyden saralla. Arvioinnin pohjalta tehdään kehityssuunnitelma ja sen jälkeen tarjolla on koulutusta näistä osa-alueista.

Yritysten kasvun sparraus

Toisena työkaluna hankkeessa valmistellaan väline, jolla yrityskehittäjät voivat auttaa yrityksiä oman kehityspolun löytämisessä edellä mainituilla osa-alueilla. Työkalua ryhdytään testaamaan eteläpohjalaisten yritysten kanssa kesällä 2025.

Koulutusvideot

Osaamisen lisäämiseksi hankkeessa kootaan videopankki. Pankista löytyvät kaikkien hankekumppaneiden tuottamat videot, jotka on tekstitetty kaikkien hankemaiden kielille. Intossa kuvatut videot pääset katsomaan alta.

Lisää osaamistasi – katso videosarja

Mistä löytää markkinointikumppani? Onko meillä tietoturva-asiat ajantasalla? Miten saisi parhaan hyödyn irti tilitoimistoyhteistyöstä? Pitäisikö meidän rekisteröidä oma logomme? Näistä ja monesta muusta aiheesta keskustelimme yhdessä asiantuntijoiden kanssa ja purkitimme keskustelutuokiot kaikkien hyödynnettäväksi!

Ole hyvä ja hyväksy preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi tämän sisällön.

Pidä huolta yrityksesi omaisuudesta – myös kaikesta aineettomasta

Paavola Legalin Olli Paavola auttaa alkuun immateriaalioikeuksista huolehtimisessa.

Ole hyvä ja hyväksy preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi tämän sisällön.

Yrityksen rahoitustarpeet ja pankkisuhde

Inton talousjohtaja Mikko Patana käy läpi  yrityksen erilaiset rahoitustarpeet ja antaa vinkkejä pankkisuhteesta huolehtimiseen.

Ole hyvä ja hyväksy preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi tämän sisällön.

Yrityksen talouden rutiinit ja raporttien hyödyntäminen päätöksenteossa

Inton talousjohtaja Mikko Patana antaa vinkit raporttien hyödyntämiseen päätöksenteossa.

Ole hyvä ja hyväksy preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi tämän sisällön.

Tilitoimisto yrittäjän kumppanina

Hyvä tilitoimistoyhteistyö antaa yrittäjälle paljon enemmän kuin lakisääteisen kirjanpidon tilinpäätöksineen ja tuloslaskelmineen. Vinkit antaa Tilineuvonta Hietakankaan Essi Hietakangas.

Ole hyvä ja hyväksy preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi tämän sisällön.

Oikean markkinointikumppanin valinta

Mistä tietää, kuka on se oikea markkinointikumppani? Aihio Digitalin Oskari Ilomäki opastaa oikean markkinointikumppanin valinnassa ja hyvän toimeksiannon tekemisessä.

Ole hyvä ja hyväksy preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi tämän sisällön.

Digimarkkinoinnin ostaminen ja suunnittelu

Miten digimarkkinointia suunnitellaan ja ostetaan? Poikkeaako se perinteisestä markkinoinnista? Asiantuntijana Aihio Digitalin Oskari Ilomäki.

Ole hyvä ja hyväksy preferences, statistics, marketing evästeet nähdäksesi tämän sisällön.

Onko tietoturva asenne- vai tekniikkalaji?

Opsecin Mika Lindberg antaa vinkit yrityksen tietoturva-asioiden ajan tasalla pitämiseen.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

  • Holtinkoski Hanna

Interreg Baltic Sea Region -ohjelman rahoittamassa eRural resilience -hankkeessa kehitetään Into Seinäjoen ja muiden yrityskehittäjien palveluita, jotta voimme tukea maaseutualueilla toimivia yrityksiä luonnonvaroihin perustuvan liiketoiminnan arvon kasvattamisessa, digitalisaatiossa ja kansainvälistymisessä. Teemoina ovat niin paremman arvon saaminen luonnonvaratuotteista kuin sähköiset myyntikanavat, markkinointi, logistiikka ja pakkaukset.

Projektin kokonaisbudjetti on 2,9 miljoonaa euroa. Into Seinäjoen osuus on 227 850 euroa.