Strateginen sisältö-, viestintä- ja markkinointitoimisto Era Content on laajentanut Helsingistä Seinäjoelle. Elokuussa Framissa on asiakkuusjohtajana aloittanut Mervi Rantakari. Hän vastaa kysymyksiin, miksi ja millaisin tavoittein yritys on liikkeellä.

Mikä Era Content on?

Strateginen sisältö-, viestintä- ja markkinointitoimisto. Autamme asiakkaitamme löytämään kohderyhmänsä ja puhuttelemaan yleisöjään. Teemme siis töitä sen eteen, että asiakkaamme menestyvät, kasvavat ja vaikuttavat.

Meitä on 30 sisältöjen, markkinoinnin, viestinnän ja designin osaajaa. Olemme muutoksen ammattilaisia. Ihmiset, ilmiöt, yhteiskunta ja erilaiset maailmankatsomukset innostavat meitä.

Asiakkaistamme kaksi kolmasosaa on yrityksiä, joiden lisäksi palvelemme järjestöjä ja julkishallintoa. Asiakkaamme ovat kaiken kokoisia, startupeista aina suuriin pörssiyrityksiin – kaikkia palvelemme yhtä suurella intohimolla. Tästä kertoo parhaiten asiakkaidemme meille antama suositteluarvosana, joka on tasan 9.

Miksi laajensitte Seinäjoelle?

Kaikkihan sen tietävät, että Seinäjoki ja koko Etelä-Pohjanmaa ovat vahvoja kasvun, elinvoiman ja yrittäjyyden vetureita. Täällä elää vahvasti sama henki kuin vuonna 2014 perustetussa Era Contentissa, joka on myös kasvanut vauhdilla.

Menestyvä yritys perustuu aina vahvaan työntekoon ja terveeseen itsetuntoon. Tätä henkeä löytyy rutkasti eteläpohjalaisista yrityksistä. Uskomme, että tämän asenteen sekä markkinoinnin ja viestinnän avulla luomme vielä paljon lisää kasvua ja että saamme yhdessä vielä paljon aikaan.

Olemme työskennelleet Etelä-Pohjanmaalla toimivien yritysten ja organisaatioiden kanssa jo pitkään. Nyt olen tavannut yhdessä Eran perustajien Riitta Pollarin ja Eero Anhavan kanssa monia yrittäjiä, toimitusjohtajia ja kuntaorganisaatioiden edustajia. Keskustelut ovat olleet todella antoisia – jokainen keskustelu opettaa meille jotain uutta ja toivottavasti myös kohtaamamme ihmiset ovat saaneet uusia ideoita ja ajatuksia.

Miksi juuri Framiin? 

Framihan on ihan upea paikka aloittaa Eran tarina Etelä-Pohjanmaalla. Jo se, että tapaan täällä ihmisiä, innostaa minua. Täällä on hyvät puitteet, viehättävät ympäristö ja mahdollisuus laajentua helposti. Framin sijainti on erinomainen, täältä on lyhyt matka joka paikkaan.

Mitä tavoitteita teillä on Seinäjoella?

Päätavoitteemme on auttaa eteläpohjalaisia yrityksiä ja toimijoita lisäämään tunnettuuttaan ja kasvamaan. Tästä on meillä paljon näyttöjä. Iso osa asiakkaistamme onkin tullut meille muiden asiakkaidemme suosituksesta.

Totta kai haluamme myös itse olla osa alueen kasvutarinaa sekä kehittää uudenlaista ajattelua ja toimintamalleja yhdessä asiakkaidemme kanssa.

Mitä jokaisen yrityksen pitäisi miettiä juuri nyt viestinnän ja markkinoinnin näkökulmasta?

Markkinoinnin ja viestinnän pitää aina perustua kunnolliseen ajatteluun. Ne ovat osa liiketoimintaa, eivät vain mitään mukavaa pikkupuuhailua, josta on helppo ensimmäiseksi säästää.

Olemme havainneet, että organisaatiot miettivät nyt paljon kumppanoitumista: mistä löytää oikeaa osaamista ja kuinka hoitaa markkinointi tehokkaimmin. Meiltä tilataan paljon bränditöitä, johdon konsultointia, erilaisia strategioita, sisältö- ja somesuunnitelmia sekä viestintävalmennuksia. Yhä useampi yritys ottaa meitä vuokratyöntekijän oman tiiminsä vahvistukseksi tai ulkoistaa jonkin osan toiminnoistaan meille.

Mikä on oma taustasi ja mitkä ovat vahvuutesi asiakkaiden auttamisessa?

Olen työskennellyt mediataloissa parikymmentä vuotta – aluksi Hesarin kesätoimittajana, myöhemmin Rakennuslehden toimittajana ja Meidän Mökki -lehden päätoimittajana. Toimituksesta siirryin sisältömarkkinoinnin pariin A-lehdissä. Halusin kehittää itseäni edelleen, ja siksi hain töihin Eraan, jonka tiesin alan huipputoimistoksi.

Tässä työssä tärkeää on luontainen uteliaisuus. Omat vahvuuteni ovat toimittajalle luontainen uteliaisuus, kyky nähdä kokonaisuuksia ja löytää tarinanjyviä. Olen ollut paljon tekemisissä rakentamisen ja asumisen toimialojen parissa, mutta yrittäjyys itsessään alasta riippumatta on lähellä sydäntäni.

Miten linkityt alueeseemme ja miksi tällainen valinta?

Itse olen uuspohjalainen, mutta mieheni on aito eteläpohjalainen, syntyjään Peräseinäjoelta. Kun pandemia alkoi, muutimme Tuusulasta hänen taloonsa Koskenkorvalle. Ihastuin eteläpohjalaiseen elämäntyyliin ja alueeseen ja nyt asun vakituisesti Ilmajoella. Viihdyn täällä erinomaisesti enkä kaipaa takaisin Kehä I:n ruuhkiin!

Mikä sinua innostaa eniten juuri nyt?

Oloni on tällä hetkellä kuin koululaisella syksyisin, tuntuu kuin aloittaisin uutta opiskeluvaihetta – ja niinhän nyt teenkin. Uuden starttaaminen sopii minulle. Kaikki on vielä epäselvää, mutta sitkeällä työnteolla ja perusteellisella ajattelulla pääsemme eteenpäin.

Täällä tapaamani ihmiset sekä upeiden tarinoiden yritykset saavat minut innostumaan ja häkeltymään – täällä on luotu uskomattomia menestystarinoita. Kaikkien strategioiden ja menestystarinoiden takaa löytyy aina bisneksen perusasia eli ihmiset, jotka löytävät yhteisen sävelen ja onnistuvat yhdessä.

Lisätietoja: Mervi Rantakari, mervi.rantakari@eracontent.com, 050 4144 252, www.eracontent.fi

 

Kiinnostuitko sijoittumisesta Seinäjoelle? Ota yhteyttä:

Pajunen Jukka
Asiakkuudet ja sijoittuminen