Siirry sisältöön
  • Etusivu
  • Uutiset
  • Tapahtumat
  • Kehityshankkeet
    • Virtuaalisuus tapahtuma-alalla
  • Into yhtiönä
    • Into työpaikkana
    • Kysy Intolta
    • Vastuullinen Into
  • Frami
  • Yhteys
  • Palvelut yrityksille
    • Liikeidea ja yrityksen perustaminen
      • Yrityskehittämistä nuorten silmin
    • Kansainvälistyminen
    • Liiketoiminnan valmennukset
    • Sijoittumispalvelut
    • Sähköiset palvelut yrittäjälle
    • Toimitilat
    • Töihin Seinäjoelle
    • Yritysrahoitus
      • Rahoitusanalyysi
    • Yritystontit
  • Sijoitu Seinäjoelle
    • Datakeskus
    • Keskusta ja asema
      • Keskustori
    • Lentoasema
    • Roves
    • Yritysverkostot
  • Visit Seinäjoki
  • Etusivu
  • Sijoitu Seinäjoelle
    • Datakeskus
    • Keskusta ja asema
    • Lentoasema
    • Roves
    • Yritysverkostot
  • Palvelut yrityksille
    • Liikeidea ja yrityksen perustaminen
    • Kansainvälistyminen
    • Liiketoiminnan valmennukset
    • Sijoittumispalvelut
    • Sähköiset palvelut yrittäjälle
    • Toimitilat
    • Töihin Seinäjoelle
    • Yritysrahoitus
    • Yritystontit
  • Kehityshankkeet
    • Virtuaalisuus tapahtuma-alalla
  • Uutiset
  • Tapahtumat
  • Into yhtiönä
    • Into työpaikkana
    • Kysy Intolta
  • Frami
  • Yhteys
  • Visit Seinäjoki
  • en
Etusivu | Blogi | Osa 2: Top 10 -vinkit yrityksen löydettävyyteen digitaalisesti korona-aikana

Osa 2: Top 10 -vinkit yrityksen löydettävyyteen digitaalisesti korona-aikana

05.05.2020
Blogi | Digitalisaatio | Uutiset

Viime viikon blogissani käsittelin digitaalista markkinointia somekanavien, benchmarkkaamisen sekä maksullisen digimainonnan osalta pähkinänkuoressa, joten jos missasit viime viikkoisen blogin, niin käy tsekkaamassa osa 1 täältä. Tällä viikolla käsittelyssä ovat siis hakukoneoptimointi, sisällöntuotanto ja sisältömarkkinointi lyhyesti, mutta ytimekkäästi. Siinä on suuria sanoja kerrakseen, mutta mitä ne tarkalleen ottaen pitävätkään sisällään?

6. Miten Google löytää sinut? Tiedätkö miten hyvin Google löytää verkkosivusi ja miten voit parantaa niiden löydettävyyttä? Tässä on ilmainen työkalu, jota käytän myös itse tehdessäni hakukoneoptimointia: https://neilpatel.com/ubersuggest/. Ubersuggest kertoo laajasti tietoa siitä, mitkä asiat vaikuttavat negatiivisesti sivuston löydettävyyteen. Nämä asiat korjaamalla pääset korkeammalle Googlen hakutuloksissa, joka taas tarkoittaa parempaa löydettävyyttä Googlen hakusivuilla.

7. Miten asiakkaasi löytävät sinut Googlesta? Tiedätkö, mitä hakusanoja käyttämällä asiakkaasi löytävät sinut Googlen hakusivulta? Voit käydä tarkistamassa sivustosi parhaiten sijoittuvat hakusanat Ubersuggestin keyword-osiosta.

8. Sisältö on kingi. Nyt kun tiedät, millä hakusanalla asiakkaasi löytävät sinut Googlesta, voit kirjoittaa vaikkapa blogin kyseisestä aiheesta. Koeta vastata asiakkaasi polttavaan ongelmaan. Etsivätkö he kenties inspiraatiota seuraavaan puutarhaprojektiin? Kerro heille muutama trendikäs idea! Kevät on varma merkki hiipivästä autokuumeesta. Lievitä tuskaa kirjoittamalla muutamia vinkkejä oikean auton valintaan. Astu asiakkaasi saappaisiin. Sisältöä tuottamalla luot luottamusta brändiisi, ratkot asiakkaan ongelmia sekä todennäköisesti nouset hakukonetuloksissa. Win-win vai mitä?

9. Sisältömarkkinointi on kuningatar. Olet juuri kirjoittanut blogin valitsemastasi aiheesta. Nyt maailma on valmis ja kaikki löytävät sivuilleni automaattisesti, eikö? Ei ehkä ihan niin, mutta nyt verkkosivustosi alkaa olla jo hyvällä mallilla. Worldometers sivuston mukaan maailmanlaajuisesti kirjoitetaan useita miljoonia blogeja päivässä. Seuraava askel onkin erottautua muista vastaavista kirjoituksista niin asiakkaan kuin Googlen silmissä. Lisää blogiin hakusanoja, joilla haluat löytyä Googlen hakutuloksista, mutta älä kuitenkaan laita niitä ihan joka väliin, sillä tällä on jopa negatiivinen vaikutus näkyvyyteesi. Pidä teksti siis luontevana. Postaa blogisi somekanaviisi ja käytä maksettua mainontaa vaikka vain pienellä budjetilla. Vieraile blogisi aiheeseen liittyvillä foorumeilla ja kommentoi jotain sopivaa kirjoitusta pienellä tekstillä ja linkkaa kirjoittamasi blogi kommentteihin, mutta tee tämä mahdollisimman luontevasti, jos koet, että blogisi tuo lisäarvoa alkuperäiseen kirjoitukseen tai toisen näkökulman käsiteltävään asiaan. Onko blogissasi haastateltu esimerkiksi vierailevaa asiantuntijaa? Pyydä häntä jakamaan blogikirjoituksesi. Mikäli yritykselläsi on uutiskirje, niin muistuta uutiskirjeen tilaajia uudesta sisällöstä. Hyvä sisältö on hyvän sisältömarkkinoinnin arvoista.

10, Kysy apua. Jos digitaalisen markkinoinnin tekeminen tuntuu raskaalta tai jopa loputtomalta suolta kaiken muun tekemisen ohella, ota kumppani avuksesi. Niillä on tietoa, taitoa ja ennen kaikkea uusia ideoita räätälöitynä juuri sinun yrityksesi tarpeisiin. Tekstin lopussa on vielä lista Seinäjoella toimivista mainostoimistoista, jotka voivat auttaa yritystäsi digitaalisen markkinoinnin parissa. 

  • https://www.myynninmaailma.fi/
  • https://trust.fi/
  • https://i-mediat.fi/
  • https://www.semio.fi/
  • https://bstr.fi/
  • https://www.mainostoimistozoomi.fi/
  • riima.fi
  • kokomarkkinointi.fi

 

Jesse Mäenpää
Digitaalisen markkinoinnin asiantuntija
jesse.maenpaa@intoseinajoki.fi

Jaa artikkeli somessa
Siirry uutiset-sivulle
Helmikuun uutiskirje
Lue tuorein uutiskirjeemme
Uutiskategoriat
Blogi Digitalisaatio Into työpaikkana Kansainvälistyminen Liikeidea ja yrityksen perustaminen Liiketoiminnan valmennukset Sijoittuminen Seinäjoelle Tallenteet Tapahtumat Töihin Seinäjoelle Toimitilat ja tontit Uutiset Yritysneuvonta Yritysrahoitus Yritysuutiset
Uusimmat uutiset
Yksivuotiaat yritykset riemuissaan yhteissynttäreistä
Liikeidea ja yrityksen perustaminen
Lue koko artikkeli
Seinäjoki jälleen ykkönen  
Sijoittuminen Seinäjoelle
Lue koko artikkeli
Myyntiliidejä Euroopasta toukokuu 2022
Kansainvälistyminen
Lue koko artikkeli

Katso tulevat tapahtumat

Teemme ja teetämme lukuisia yritysuutisia vuosittain. Ilmianna hyvä henkilö tai uutinen.

Siirry tapahtumat-sivulle

Tarjoa yritysuutisia

Teemme ja teetämme lukuisia yritysuutisia vuosittain. Ilmianna hyvä henkilö tai uutinen.

Ota yhteyttä: Sanna Männikkö 040 571 9998 sanna.mannikko@intoseinajoki.fi

Tilaa uutiskirje

    Yhteystiedot

    Into Seinäjoki
    Tiedekatu 2
    60320 Seinäjoki
    etunimi.sukunimi@intoseinajoki.fi

    Palvelunumero
    020 124 4000

    • Saavutettavuusseloste
    • Tietosuojaseloste
    • Evästeasetukset
    Pikalinkit
    • Uutiset
    • Sijoitu Seinäjoelle
    • Palvelut yrityksille
    • Yhteys
    • Into yhtiönä
    • Kehityshankkeet
    • Tapahtumat
    Vieraile myös näillä verkkosivuilla
    • Toihin seinajoelle.fi
    • Congress.fi
    • Toimitilat.seinajoki.fi
    • Visitseinajoki.fi
    • Frami.fi
    Into somessa
    Into Seinäjoki logo