intoseinajoki.fi
09.12.2019

Haluatko tietää mitä lapset ajattelevat tuotteestasi?

Onko yritykselläsi tuote tai palvelu, jonka käyttäjä on lapsi tai nuori? Into Seinäjoki tarjoaa yrityksille mahdollisuuden saada nopeaa käyttäjäpalautetta lapsille suunnatuista uusista tuotteistaan ja palveluistaan.

On tutkittu, että jopa 90prosenttia innovaatiosta epäonnistuu. Usein se johtuu siitä, että ideaa ei ole testattu tarpeeksi aikaisessa vaiheessa aidoilla käyttäjillä. Liikeidean nopeaan arviointiin on kehitetty Into Seinäjoessa malli, jossa yrityksen liikeideaa prässätään asiantuntijaraadin voimin. Tällä kertaa asiantuntijoina toimii kolmisenkymmentä 6-12vuotiasta lasta, ja ideoiden sijaan arvioidaan tuotteita ja palveluita.

– Tämän mallin avulla yritykset saavat tuotteelle ulkopuolista näkemystä ja arvokasta käyttäjäkokemusta, joka perustuu arviointiraadin näkemyksiin ja kokemuksiin projektipäällikkö Maria Ahvenniemi taustoittaa.

– Lapsille suunnatuissa tuotteissa ja palveluissa korostuu usein perheen aikuiseen kohdistettu argumentointi ja markkinointi, sillä tuotteen ostaja on useimmiten eri kuin sen käyttäjä. Haluammekin nyt pilotoida yritysten kanssa tuotteiden ja palveluiden nopeaa liikeidean arviointia aidolla käyttäjäryhmällä.

Helmikuun alussa järjestettävä HKS Prässi -tapahtuma toteutetaan yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan Korkeakouluyhdistyksen koordinoiman Lasten yliopiston kanssa, jossa iältään 6-12 vuotiaat lapset antavat arvionsa yritysten tuotteista tai palveluista. Mukaan valitaan 2-3 yritystä.  Haku yrityksille on avoinna 20.12. saakka.

Klikkaa ja hae mukaan tästä!

Lisätiedot: Maria Ahvenniemi, 044 5356653, etunimi.sukunimi@intoseinajoki.fi

 

Mikä on HKS Prässi?
HKS Prässi on läpileikkaava koeponnistus mm. elintarvike-, hyvinvointi-, koulutus-, ja liikuntatuotteille sekä -palveluille. Liikeidean nopean arvioinnin antava HKS Prässi soveltuu erityisen hyvin valmiille tuotteille ja palveluille. HKS Prässi
– antaa tuotteelle ulkopuolista näkemystä ja arvokasta käyttäjäkokemusta, joka perustuu arviointiraadin näkemyksiin ja kokemuksiin.
– paljastaa mahdolliset sudenkuopat ja ohjaa oikeaan maaliin.
– HKS on tehokas menetelmä tuotteen tai palvelun kypsyyden osoittamiseen ja sopii eri elinkaarivaiheen yrityksille

Prässi toteutetaan osana Healthy kids of Seinäjoki – kehitysalusta alueellisena vahvuutena ja yritysten kasvun lähteenä -hanketta. Hanketta rahoitetaan Etelä-Pohjanmaan liitosta, Euroopan aluekehitysrahastosta.

 

Jaa artikkeli sosiaalisessa mediassa