Nuoret arvioivat yrityksen kiinnostavuutta ihan samanlaisin lähtökohdin kuin kuka tahansa yritysostoa harkitseva. Ostettavan yrityksen toiminnan on oltava kannattava ja yrityksen palveluille tulee olla kysyntää sekä kasvumahdollisuuksia. On kuitenkin tiettyjä teemoja, joihin nuoret kiinnittävät erityistä huomiota.

Tällaisia ovat mm.

  • yrityksen arvot ja vastuullisuus,
  • kiinnostavat tulevaisuudennäkymät,
  • yrityksen brändi, tarina ja visuaalinen identiteetti sekä
  • aito ja rehellinen viestintä

Miten nämä nuoria kiinnostavat teemat toteutuvat omassa yrityksessäsi?

Ja mitä yrityksen myynti-ilmoituksessa kannattaa ottaa huomioon, jotta se puhuttelee nuoria, potentiaalisia ostajia? Näitä pääset nyt testaamaan itsearviointiin perustuvassa testissä. Kiinnostavaa, eikö totta!

Inton toteuttamassa Yritysten myyntikunto omistajanvaihdoksessa nuorten silmin -hankkeessa on luotu myyntikuntotestin lisäksi paljon erilaista videomateriaalia. Esimerkiksi nuori luovan alan yrittäjä Roosa Lehtonen kertoo omia ajatuksiaan yrityskauppojen tarjoamista mahdollisuuksista ja siitä, miten puhutella ja tavoittaa nuoria potentiaalisia ostajia. Menestynyt kasvuyrittäjä ja enkelisijoittajanakin toimiva Noora Fagerström puolestaan antaa vinkkejä kasvuyrittäjyyteen ja yrityksen myyntikuntoon.

Lisäksi on julkaistu kolmeosainen vlogisarja KAUPOILLA, jossa päästään kuulemaan yrityskaupan tehneiden yrittäjien ajatuksia ja tunteita, joita yrityskauppaprosessi on heissä herättänyt. Avointa ja rehellistä puhetta yrityskaupoista on siis tarjolla, vertaistueksi ja rohkaisuksi myös muille yrityskauppaa harkitseville!

Kiinnostavia ovat myös asiantuntijoiden haastattelut sekä kokemukset uudenlaisista tavoista edistää myyjien ja ostajien kohtaamisia.

Lue lisää ja tutustu materiaaleihin hankkeen tuloksista kertovalla sivulla. Testaa yrityksesi myyntikunto nuorten silmin, nappaa uusia ajatuksia yrityksesi kehittämisen tueksi ja varmista, että yrityksesi on myyntikunnossa – vaikka myynnin aika ei olisikaan vielä.