Onko some ilman suunnitelmaa ja analysointia kuin tuuleen huutaisi – silkkaa ajan tuhlausta?
Tässä verkkotapahtumassa Matti ”Lämpöpumppumies” Perkkiö ja Hydraulic Press Channelin Lauri Vuohensilta kertovat miten postaukset voivat koukuttaa seuraajat sisältöösi. Kuulemme heidän vinkkejä myös siihen mikä on oikea alusta tavoittaa juuri sinun kohderyhmäsi ja miten voisit aikaansaada myyntiä yrityksellesi somenäkyvyyden avulla.
Alustuspuheenvuoron jälkeen järjestettävissä työpajoissa pääsemme sukeltamaan konkreettiseen tekemiseen! Asiantuntijat opastavat miten saat somesta kaiken irti, saat uusia taitoja ja ennen kaikkea, pääset kokeilemaan niitä heti käytännössä! (Työpajakuvaukset alla)
Valitse työpaja, joka vie sinun yrityksesi tekemistä seuraavalle tasolle! Ilmoittautuneille jaetaan konkreettisia vinkkejä jokaisen työpajan aiheesta, joten saat maistiaisen kaikista.
Ohjelma:
16:30 Tervetuloa!
16:35 Myyntiä somesta! Lauri Vuohensilta ja Matti Perkkiö
17:35 Kahvitauko ja siirtyminen virtuaalisiin työpajatiloihin (työpajoihin omat linkit ilmoittautuneille)
18:00 Työpajat (kts. kuvaukset alta)
Tapahtuma päättyy kunkin työpajan aikataulun mukaisesti.
Puhujavieraamme:
LAURI VUOHENSILTA
Laurilla on vuosien kokemus somesisältöjen tuottamisesta ja markkinoinnista erittäin kilpailuilla kansainvälisillä sekä kotimaisilla markkinoilla.
Erityisosaamisalueina videotuontanto, Youtube, alustaoptimointi, viraalisisällöt sekä eri somealustojen yhdisteleminen vahvan brändin rakentamiseksi.
Yhteensä yli 12 miljoonaa seuraajaa eri alustoilla.
MATTI PERKKIÖ
Digimarkkinoinnin, sosiaalisen myynnin, henkilöbrändäyksen ja videolla vaikuttamisen tunnustettu tekijä.
2017 – TOP 50 LINKEDIN VAIKUTTAJAT -listalla 2018 – TOP 12 B2C MARKKINOINTIVAIKUTTAJAA -listalla. Mukana listalla mm. Tommi Tervanen (Kotipizza), Ilkka Paananen (Supercell), 2020 – 11 Oman alansa AJATUSJOHTAJAA -listalla, Meltwater. 2020 – VUODEN YRITTÄJÄ -kategorian finaalissa (TOP3), YouTube gaala, Creator Awards Finland
Työpajakuvaukset (ohjelmassa klo 18.00 alkaen)
1. Sosiaalisen median julkaisun luominen – Rene Luhtala
Sosiaalisen median julkaisun luominen. Työpaja antaa sinulle ohjeita ideoinnista postauksen julkaisuun saakka.
Työpajassa käymme läpi yhdessä mitä tulisi miettiä ennen julkaisujen tekoa, että haluttu kohderyhmä saataisiin kiinnostumaan yrityksestä, palveluista tai tuotteista. Miten julkaisu saadaan tarinalliseksi ja mitä ovat hastagit.
Käymme läpi myös millainen on hyvä kuva ja miten kuvia käsitellään älypuhelimella.
Osallistujalla olisi hyvä olla valmiina kuva puhelimessaan mistä haluaisi tehdä julkaisun yrityksensä kanaviin.
Kouluttajana yrittäjä Rene Luhtala.
2. Laadukasta videosisältöä someen pienellä budjetilla – Simplynet
Työpajassa käymme läpi Instagramin eri video-ominaisuuksia ja miten kustakin ominaisuudesta saa kaiken hyödyn irti. Kerromme lyhyesti videokuvauksen tekniset seikat ja miten puhelimella voi kuvata laadukkaita videoita. Lopuksi laitamme kaiken oppimamme teorian käytäntöön.
Tehdään yhdessä yksi Reels-video. Käydään läpi kaikki videon tuotannon vaiheet: suunnittelu, kuvaus, editointi ja julkaiseminen.
Työpaja vastaa mm. seuraaviin kysymyksiin:
Milloin tulisi käyttää mitäkin kanavaa? Miten kanavat eroavat toisistaan? Millaista sisältöä kannattaa julkaista kussakin kanavassa? Miten suunnitella sisältö, jotta se tukee ja vahvistaa brändiä? Miten hyödyntää videokuvauksen tekniikoita somevideoissa?
Kouluttajina Simplynet yrittäjät Nicolas Kivimäki, Alex Kivimäki ja Matias Järvinen.
3. Maksetun some-mainonnan tekeminen ja tulosten seuraaminen – Myynninmaailma
Työpajassa käydään läpi maksetun some-mainonnan keskeisiä asioita ja tulosten seuraamisen keinoja konkreettisesti. Kanavina keskitytään Facebookiin ja Instagramiin.
Olet tervetullut työpajaan, oli some-tekemisen lähtötasosi mikä hyvänsä.
Kouluttajana Jyrki Veijola, markkinoinnin asiantuntija, Myynninmaailma.
4. Sometoimintasuunnitelma I
Some ilman suunnitelmaa on ajan tuhlausta.
Sometekemisen päätavoitteiden kirkastaminen
Resurssointi ja budjetointi
Somealustojen vertailu ja valinta
”Viraalisisältöjen” ideointi – ilmaista näkyvyyttä yritykselle
Malli, jonka avulla rakennetaan ostoputki asiakkaalle
Kouluttajana Matti Perkkiö.
5. Sometoimintasuunnitelma II
Some ilman suunnitelmaa on ajan tuhlausta.
Sometekemisen päätavoitteiden kirkastaminen
Resurssointi ja budjetointi
Somealustojen vertailu ja valinta
”Viraalisisältöjen” ideointi – ilmaista näkyvyyttä yritykselle
Malli, jonka avulla rakennetaan ostoputki asiakkaalle