Miten ylitän uutiskynnyksen?
Miten saadaan ansaitun medianäkyvyyden avulla yritys ja sen tuotteet suuren yleisön tietoisuuteen? Milloin kannattaa lähestyä mediaa ja erityisesti miten, jotta saa juttunsa läpi?
Haluatko kasvattaa tietoisuutta yrityksestäsi ja tarjoamistasi ratkaisuista tai alkaa valloittamaan uutta markkinaa median avustuksella, jopa ilmaiseksi? Sitten sinun kannattaa tehdä ansaitun median strategia.
Ansaitun median avulla voit saada yrityksellesi sellaista palstatilaa, johon tavallisella markkinointibudjetilla ei ehkä olisi varaa ja jolla vahvistetaan brändiä maksettua mainontaa tehokkaammin.
”Ansaittu medianäkyvyys tarkoittaa julkisuutta, joka on syntynyt kolmannen osapuolen avustuksella, riippumattoman journalistisen prosessin kautta. Ansaittu medianäkyvyys on mediaviestinnän tärkeä tavoite. Se on arvostetuinta, uskottavinta ja halutuinta medianäkyvyyttä. Ansaittu medianäkyvyys vaikuttaa positiivisesti siihen, millainen mielikuva organisaatiosta syntyy.”*
Tässä startupeille ja skaalautumishaluisille yrityksille suunnatussa tilaisuudessa median ammattilaiset antavat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin: Miten ihan käytännössä kannattaa hoitaa mediasuhteita ja -viestintää? Miten tehdä kiinnostusta herättäviä tiedotteita, joihin media iskee kiinni?
Luonnonkosmetiikkabrändi Henua Organicsin tarina on oiva esimerkki siitä, miten huipputuotteiden läpilyönti ja kansainvälinen kasvu on perustunut juuri strategiseen ansaittuun mediaan ja pr-työhön. Anu Kohtamäki kertoo tilaisuudessa miten se tehtiin.
Puheenvuorot:
päätoimittaja Markku Mantila, Ilkka-Pohjalainen
yksikön päällikkö Satu Takala, YLE Pohjanmaa
yrityscase Henua Organics, Anu Kohtamäki
Tervetuloa mukaan!