Blogi: Inton tapahtumissa kaksi uutta moottoria
Uusi vuosi ja uudet tuulet. Olen juuri aloittanut Intossa tapahtumakoordinaattorina Piia-Marikan jäätyä vanheimpainvapaalle. Tunnelmat ovat varsin innostuneet, nimittäin tälle vuodelle on tulossa huikeita tapahtumia, sen uskallan luvata jo nyt.
Vuosi on lähtenyt liikkeelle rivakasti, sillä meillä on jo monta tapahtumaa tulilla. Esimerkiksi helmikuun alussa 4.2. järjestämme teknologiatapahtuman Tilaa tähdille, jonne saamme pääpuhujaksi Genelecin toimitusjohtaja Siamäk Naghianin Iisalmesta. Ensimmäinen Into business breakfast on myös helmikuussa 18.2. teemalla Kivijalkaliikkeestä kauppojen hyllyille. Tällöin kuulemme ihastuttavan Teeleidin kasvutarinan ja saamme yrittäjä Anne Savelalta konkreettisia vinkkejä, kuinka lähteä laajentamaan omaa yritystoimintaa.
Parasta perehdytystä uuteen työhön onkin ollut pistää kädet saveen ja alkaa edistää tulevia tapahtumia. Toki olen saanut uusilta työkavereiltani paljon apua ja hyvä ideoita vauhtiin pääsemiseksi. Ensimmäinen kuukausi on ollut työntäyteinen, mutta myös todella hauska, kiitos uusien työkavereideni.
Miltä vuosi 2020 näyttää tapahtumien osalta?
Tänä vuonna tapahtumiamme ohjaa kaksi ajankohtaista teemaa: yritysten kansainvälisyyden tukeminen ja työnantajabrändin luominen ja vahvistaminen. Toivomme, että voisimme myös tapahtumien osalta tukea paikallisia yrityksiä niin kansainvälistymisessä kuin osaajapulan taklaamisessa. Kuulostaa hyvältä, eikö?
Perinteiset Into business breakfastit tulevat kokemaan pientä muutosta. Aamiaistilaisuuksia ei järjestetä enää kuukausittain, vaan joka toinen kuukausi. Valitsemme tilaisuuksiin puhujat ajankohtaisten teemojen mukaan ja miettien, mitkä sisällöt palvelisivat parhaiten alueen yrittäjiä. Meille voit edelleenkin vinkata mielenkiintoisista puhujista ja aiheista.
Toivoisimme myös, että vuosi 2020 toisi mukanaan ripauksen digitalisuutta tapahtumiimme. Olisi upeaa, jos voisimme mahdollistaa ainakin joissain tapahtumissa ajasta ja paikasta riippumattoman osallistumisen. Miltä kuulostaisi sellainen, että voisit osallistua Inton tapahtumaan vaikkapa työreissulta toiselta paikkakunnalta tai palata jälkikäteen tapahtumien sisältöihin? Konkreettisina toimenpiteinä voisivat olla esimerkiksi webinaarit, livestreamit ja videotallenteet.
Toinen asia, minkä digi mahdollistaa, on tapahtumaosallistujien osallistaminen. Verkko tarjoaa lukuisia työkaluja ja sovelluksia, jotta sinä osallistujana voisit olla entistä enemmän vuorovaikutuksessa niin puhujien kuin muiden osallistujien kanssa. Näitä osallistamisen eri keinoja olisi myös mukava päästä kokeilemaan tämän vuoden aikana.
Summa summarum, aiomme jatkaa tänäkin vuonna laadukkaiden ja monipuolisten tapahtumien tarjoamista unohtamatta sitä, että olemme yritysten menestymistä varten. Muistahan siis olla kuulolla ja seurata tapahtumakalenteriamme aktiivisesti!
Ole yhteydessä:
Helmi Yli-Knuuttila
Tapahtumakoordinaattori
Puh. 050 3472200
helmi.yli-knuuttila(at)intoseinajoki.fi