SeAMKin tuotantotiimiin kuuluvat (vasemmalta oikealle) Eveliina Klemettilä, Atte Koivunen, Anni Pihlaja, Jonna Sillanpää ja lina Tervamäki. Kuvasta puuttuu Janni Savolainen.
Yrittäjä, oletko miettinyt yrityksesi myymistä? Tai oletko pohtinut yritysostoa osana yrityksesi kasvustrategiaa? Huhtikuussa kannattaa suunnata kuulemaan asiaa yrityskaupoista ja tapaamaan omistajanvaihdosasiantuntijoita rennossa leirihengessä!
Spacecamp X Omistajanvaihdos -tapahtuma järjestetään 21.4.2022 klo 12-16 Villa Harjunhovissa (Louhikonmäentie 201, 60560 Halkosaari). Tapahtuman tavoitteena on lisätä tietoisuutta yrityskaupoista uravaihtoehtona yrittäjähenkisille nuorille ja tarjota yrityksen myynnistä kiinnostuneille mahdollisuus kohdata nuoria, potentiaalisia ostajia sekä kuulla yrityskauppoihin liittyvistä asiantuntijapalveluista.
Ääneen pääsevät mm. omistajanvaihdosasiantuntija Jorma Ranta Etelä-Pohjanmaan Yrittäjistä sekä asiantuntija Aila Hemminki Seinäjoen ammattikorkeakoulusta. Puheenvuorojen lisäksi asiantuntijoita voi tavata pop up -pisteillä. Omistajanvaihdosteeman lisäksi tapahtumassa pureudutaan hyvinvointiteemaan Studio Murroksen workshopissa, Teemana miten erottaa yrittäjän arki ja vapaa-aika. Päivän päätteeksi päästään kuulemaan Sara Heusalaa kitaristin kera, luonnon keskellä makkaranpaiston yhteydessä. Leirihengessä nuotion äärellä voi myös paremmin tutustua ja vaihtaa ajatuksia muiden kanssa.
Tapahtuman toteuttavat Seinäjoen ammattikorkeakoulun ensimmäisen vuoden kulttuurituottajaopiskelijat. Toimeksiannon kautta opiskelijat kokevat oppineensa tapahtuman järjestämiseen liittyviä vaiheita kokonaisvaltaisesti ja odottavat tapahtuman toteutumista toiveikkaana.
– Tapahtumaa tehdessä on monta liikkuvaa osaa ja suurena vaikuttajana on vieläkin jatkuvasti muuttuva maailmantilanne. Vuodenvaihteessa tilanne näytti pahalta, mutta nyt fiilis on toiveikas sen suhteen, että tapahtuma pystytään oikeasti järjestämään, pohtii tapahtuman vastuutuottajana toimiva Anni Pihlaja.
Tapahtuman sisällöllisestä annistakin tuottajatiimi on jo ehtinyt innostua.
– Valmiilla yrityksellä on jo valmiit käytännöt ja asiakaskunta, jolloin ei tarvitse aloittaa täysin nollasta ja parhaimmassa tilanteessa yritys uudistuu uusien näkökulmien ja innovaatioiden kautta uusien tekijöiden ja jatkuvasti muuttuvan maailman mukana, perustelevat yrityskauppojen kannattavuutta tapahtuman markkinointivastaavat Eveliina Klemettilä ja Atte Koivunen.