Seinäjoen keskusta on kauppakeskusta
Seinäjoen kaupallisen keskustan markkinointitermi on nyt kauppakeskusta. Termi yhdistää ajatuksen kaupungin keskustasta ja kauppakeskuksesta.
– Keskusta on niin tiivis alue, että lähdimme kehittämään ajatusta yhdestä suuresta ostarista. Harpilla piirtäen kaikki kaupat ovat 350-400 metrin päässä Keskustorilta, keskustakehittäjä Niina Koskipalo Into Seinäjoesta kuvaa.
Kauppakeskustassa on yli 200 kauppaa, ravintolaa ja kahvilaa.
– Melkoinen ostari siis, Koskipalo muistuttaa. – Ja helppo liikkua kävellen, mutta tarvittaessa ostokset saa kantaa liikkeestä miltei oven edessä olevaan autoon.
Kauppakeskusta-termiä tullaan hyödyntämään sekä kaupallisten tapahtumien markkinoinnissa että uusien investointien houkuttelussa.
– Ensimmäistä kertaa brändi on käytössä CityTeamin ja Kauppaseinäjoen yhteistyössä organisoimassa ystävänpäivän kauppatapahtumassa helmikuussa. Tulossa on kevään kuluessa myös muita keskustaa elävöittäviä kauppatapahtumia, Koskipalo lupaa.
Into Seinäjoki tekee yhteistyössä kiinteistönomistajien kanssa töitä uusien yritysten saamiseksi keskustaan. Tavoitteena on saada tyhjillään ja rakenteilla oleviin liiketiloihin uusia erikoiskaupan yksiköitä ja toimistotiloihin yrityksiä, joiden henkilökunta hyödyntää keskustan palveluita. Myös uusien kerrostalojen asukkaille halutaan tarjota entistä enemmän viihtymisen ja elämysten elementtejä omassa lähiympäristössä.
Seinäjoen ydinkeskusta on historiallisen suuren rakennusbuumin keskellä. Se koettelee niin asukkaiden/asiakkaiden kuin yrittäjien tunnelmia.
– Investoinnit keskustaan ovat rahallisesti erittäin merkittävät – satoja miljoonia, kun asemakin lähtee rakentumaan. Kehitys on siis huikeaa. Mitä kiinnostavampi ja elävämpi on kaupungin keskusta, sitä vetovoimaisempi on koko kaupunki, Koskipalo summaa.
Into kehittää kauppakeskustaa yhteistyössä kauppatahtumia järjestävän CityTeamin kanssa.
Lisätietoja: Niina Koskipalo, puh. 050 4300 792, niina.koskipalo(at)intoseinajoki.fi