Verkkokauppaostelu on monelle tuttua. Klik, klik tuotteet ostoskoriin, maksu ja naps, pian perästä kuulu. Nyt verkkokauppa on tuotu fyysisenä kapistuksena – kosketusnäytöllä toimivana automaattina – tapahtumapaikkoihin ja kauppakeskuksiin. Sortimentti valitaan tilanteen ja tarpeen mukaan: festareille evästä, aurinkolaseja, aurinkorasvaa ja fanituotteita, kauppakeskukseen välipaloja ja tuliaisia ja niin edelleen.
Suomeen automaattimyyntiin sopivia laitteita tuo teuvalainen monialayrittäjä Jussi Harju. Hänen yrityksensä Vendor Pointin automaatti on ollut tänä kesänä testikäytössä PowerParkissa.
-Automaatti on otettu hyvin vastaan. Helteisen kesän ansiosta eniten on myyty aurinkorasvaa, mutta myös helppoja eväitä on myyty. Lisäksi olemme saaneet palautetta kosketusnäytön avulla asioimisesta, kommentoi Harju PowerParkin testiä.
PowerParkissa pääsee tutustumaan uusimpaan myyntiautomaattiin. Seinäjoella automaatit ovat käytössä Epstorilla, Ideaparkissa, Megakeskuksessa ja kohta myös Äärellä-ravintolassa.
-Uusi automaatti on ollut positiivinen yllätys. Automaatti mahdollistaa laajan tuotevalikoiman, joten siitä saa pika-avun moneen tarpeeseen. Maaseudulla tai esimerkiksi leirintäalueella automaatti toimisi kokonaisena kioskina, visioi projektipäällikkö Johanna Rintamäki Into Seinäjoesta.
Vendor Pointin automaatin testaus on osa Into Seinäjoen Test it –tapahtumista buustia bisnekseen –hanketta, jota rahoitetaan Euroopan aluekehitysrahastosta (EAKR).
Lisätiedot:
Projektipäällikkö Johanna Rintamäki, Into Seinäjoki Oy, 040 592 7518
Yritysinnovaatiot kasvuun – testauspilotointimalli tapahtumissa -hankkeessa testataan yritysten uusia tuotteita ja palveluita Seinäjoen suurtapahtumissa. Hankkeen tuloksena syntyy uudenlainen innovaatioyhteistyömalli yritysten ja tapahtumien välille. Rahoitus: Euroopan aluekehitysrahasto (EAKR). intoseinajoki.fi/buustiatapahtumista/