Palkittu asiakaspalvelu keskiössä myös tulevaisuudessa
Framissakin toimiva Wisdomic on nyt Frendy. Jo viime vuonna toteutettu usean IT-talon fuusio vaikuttaa yritysnimeen, mutta palvelut säilyvät, jopa monipuolistuvat.
– Jatkamme Wisdomicin aikaisella tutulla asiakasläheisellä palveluotteella ja tietysti palvelumme laajenevat huomattavasti Frendyyn liittymisen ansiosta. Jatkossa meiltä saa myös tulostusratkaisuja ja IT-laitteita vuokralle esim. tapahtumakäyttöön. Ja toki asiantuntijuus kasvaa moninkertaisesti satojen IT-osaajien lyödessä viisaat päänsä yhteen, myyntipäällikkö Tuomas Koivisto ja avainasiakaspäällikkö Sari Maunula Seinäjoen Frendystä kertovat.
Frendy toimii Seinäjoen lisäksi 19 paikkakunnalla ympäri Suomen. Työntekijöitä on yhteensä lähes 350, Seinäjoella 10. Frendyn liikevaihtotaso on noin 65 miljoonaa euroa.
Ketkä ovat asiakkaitanne ja mitä kaikkea tarjoatte heille?
Haluamme tarjota PK-yrityksille samoja kehittyneitä IT-palveluja, jotka usein ovat vain suurempien yritysten saatavilla. Olemme olemassa, jotta yritysten ei itse tarvitse olla IT-asiantuntijoita. Olemme aidosti keskittyneitä pk-yrityksiin ja se näkyy kaikessa meidän toiminnassa. Olemme luoneet prosessit ja rakenteet erityisesti pk-yrityksiä varten.
Haluamme, että asiakkaamme menestyvät omassa liiketoiminnassaan. Meille se tarkoittaa sitä, että jokaisen asiakkaan käyttäjän henkilökohtainen IT on kunnossa. Hänellä on aina toimivat laitteet ja ohjelmistot ja meiltä koulutus ja käyttäjätuki tarpeen mukaan.
Autamme asiakastamme hallitsemaan IT-riskejä – esimerkiksi tietoturvaan liittyviä. Autamme erilaisin varmistusratkaisuin, että liiketoiminta jatkuu tilanteesta riippumatta. Asiakas voi ulkoistaa meille kaikki yrityksensä IT-toiminnot. Oikea ulkoistuskaveri ymmärtää asiakkaansa liiketoimintaa ja tekee siksi ratkaisut ja kehitysehdotukset aina asiakasyrityksen etua silmällä pitäen.
Yhteistyö ei jää vain asiakas-palveluntarjoaja-tasolle, vaan se on kokonaisvaltaista ja pitkälle tähtäävää asiakkaan rinnalla kulkemista.
Millä erotutte kilpailijoista? Keitä ne ylipäätään ovat?
IT-palveluiden tarjoajia on Suomessa paljon ja ne kaikki ovat kilpailijoitamme.
Me erotumme kilpailijoistamme mm. seuraavilla seikoilla:
- Olemme asiakasta lähellä paikallisesti ympäri Suomen myös Vaasan ja Seinäjoen talousalueilla.
- Käyttäjätukemme on Vuoden Service Desk 2021. Frendyllä on siis Suomen parhaana palkittu asiakaspalvelu. Meillä on tehokas etätuki ja korkea ratkaisuprosentti ensimmäisen puhelun aikana. Meillä ei tarvitse jonottaa asiakaspalvelijalta toiselle. Ennakoiva toimintamallimme etsii ja korjaa ongelman juurisyyn, ja pitää huolen, että se ei toistu. Käyttäjätyytyväisyys on tuen tärkein mittari, ja mittaamme sitä aktiivisesti.
- Frendyllä on myös oma 24/7 miehitetty konesali, jolla voimme täyttää kaikki eteläpohjalaisten yritysten kapasiteettitarpeet. Se on huippumoderni, erittäin tietoturvallinen ja täysin hiilineutraali. Palvelu tuotetaan uusiutuvin luonnonvaroin. Vihreästäkin vihreämpää palvelua siis.
Millainen porukka teitä on Seinäjoella?
Seinäjoella meitä on kymmenen henkilön porukka. Toimistolla käydään satunnaisesti eli hybridimallilla mennään. Uusiakin tekijöitä mahtuu mukaan, joten jos kiinnostuit Frendystä, käy ihmeessä tsekkaamassa meidän www-sivut ja somekanavat. Haemme jatkuvasti uusia Frendyjä rentoon porukkaan.
Tervetuloa myös käymään meillä Framin D-osan toisessa kerroksessa, keitetään vaikka kahvit!
Millaisia tavoitteita teillä on Seinäjoella ja valtakunnallisesti, onko jopa kansainvälisesti?
Frendyllä on hyvin selkeät kasvutavoitteet. Kasvua haetaan tietysti eri liiketoimintoja vahvistamalla, mutta luonnollisesti myös yrityskaupoilla. Niiden tuloksena frendyjen määrä on pelkästään tänä vuonna kasvanut 200 henkilöllä. Arvolupauksemme keskiössä on olla valtakunnallisesti paikallinen IT-palvelutalo, joten paikallisuus myös Seinäjoen ja laajemmin Etelä-Pohjanmaan alueella on meille ensiarvoisen tärkeää myös jatkossa.
Tutustu tarkemmin Frendyyn sen verkkosivuilta, tässä linkki